dinsdag 26 juni 2012

Onderweg naar een nieuws huisstijl

Zo'n 15 maanden geleden gingen we hals over kop door een klop op de deur het "commerciƫle" inmaakpad op. Harm ontwierp met de snelheid van het licht een etiket, een logo en een petje voor op de potjes. Dan hadden we in ieder geval 'iets'. En konden we gaan zien hoe het zou lopen.

Welnu, het loopt niet, het RENT. En wij rennen ermee, want we vinden het enig. Aan het begin van 2012 stelden we dan ook een aantal doelen. Groenteleveranciers op orde. Check. Nieuwe winkels erbij voor verkoop. Check. Smaken consistent krijgen. Check.

Huisstijl herzien.

Nee, nog geen check. Terwijl het zo nodig is. Want ons product is bijna niet herkenbaar als het petje eraf is. Op de zijkant is nog niet duidelijk genoeg wat er nou in zit. De tekst is wat onleesbaar, zelfs van ons logo. En de letters...tja, als dochter van een van 's lands beste grafici en als industrieel productontwerper snappen wij ook wel dat het beter kan. We willen het ook beter. We willen smoelen op die schappen! Via de buitenkant in een klap vertellen wat er aan de binnenkant zit! Eruit springen! Onze gekheid zichtbaar maken! Onze passie tastbaar en eetbaar! Zodat u echt denkt: verdomd, ik heb echt iets te pakken.

We hebben daarvoor Hans Bassa in de arm genomen. Gerenommeerd vormgever. Lieve vriend. En hobby inmaker. Een vruchtbare combinatie. De ontwerpen zijn onderweg en werkelijk alles gaat op de schop. Deze site dus ook. We verwachten in september in een nieuw jassie te zitten. En man, wat vinden we het spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten