dinsdag 23 augustus 2011

Weckcadeautjes


Als je zelf een uitgesproken passie voor wecken hebt – en eigenlijk voor al het conserveren waar geen koelkast aan te pas komt – dan is dat besmettelijk. Op een goede manier! Vrienden gingen op vakantie. En kwamen er gelukkig allemaal van terugJ Met weckpotjes. Wij kregen uit Corsica een auberginekaviaar en uit Frankrijk een vijgenjam en een perzikjam. We moeten ze alledrie nog proberen, maar ze zien er wel goed uit! En alleen al van die esthetiek kunnen we intens genieten. 

vrijdag 12 augustus 2011

Veel te vertellen....

maar toch maar even een klein berichtje. Want er is een tekortje aan tijd. Om te bloggen dan. Wat maken we mee? Veel: een prachtige custom made taart kwam ons weegs, we hebben de voorraad in professionele kratten gestapeld, op rolletjes gezet, een chilli lilli in de maak staan, fruitleer eindelijk goed uit de oven gekregen en nog lekker ook, tot op de cent uitgelegd waarom de potjes kosten wat ze kosten, mensen laten proeven en een salie elixer in de voorbereiding. Kortom: nieuws in ontwikkeling. En de producten die op de site staan, vinden langzamerhand hun weg in de markt der delicatessen. Als mensen vragen hoe we het allemaal doen? antwoorden wij inmiddels: just riding the waves. Zolang de golf blijft rollen, mensen genieten van onze weckpotjes, wij lol hebben om het te maken en we onze kwaliteit en smaak kunnen borgen, gaan we weckend voorwaarts en genieten we van iedere ontmoeting en iedere minuut. Eetondernemen is nieuw voor ons maar o zo leuk en leerzaam. Enfin: volgende week meer blog!

donderdag 28 juli 2011

Mooi & Lekker voor GransJean

Wij zijn hartstikke trots dat de bekende Haagse delicatessenzaak Grans Jean (het walhalla voor lekkerbekken!) onze Picallilli Circus, Mediterranean Sunshine, Route du Soleil Vanille en Bright Pickle Banner gaat verkopen. Vanaf deze woensdag is het te verkrijgen. Misschien gaan we zelfs nog samen naar Den Haag over de Kook, waar wij dan wat toe kunnen lichten over het wecken en de potjes. Nu eers echter de eerste levering.

Hieronder een plaatje van hoe de Bright Pickle Banner er zonder deksel uit ziet. En ja, dit zijn de potjes voor Grans Jean. Mooi & Lekker! Zelf kijken? Dan snel naar GransJean gaan op de Bankstraat in Den Haag. Waar je overigens ook een heerlijke sparkling shiraz kunt krijgen. Een van onze favoriete wijnen uit Australiƫ die heel onbekend is in Nederland. Ten onrechte. En natuurlijk heeft GransJean m wel.

Bright Pickle Banner productie

Wie niet sterk is....

of wie hete potjes heeft en die toch goed dicht moet krijgen, die heeft een hulpje nodig. Dan is het handig als een van het stel van origine een productontwerper en -ontwikkelaar is. Met trots presenteren wij het Picnicdraaiplankje!



"Ambachtelijk gemaakt": de b-kant

Wij zijn ambachtelijke picallillimakers en smakelijke chutneyshakers. Dat ambachtelijk is helemaal hot. Dat leerden we van HorecaTrends. Klinkt helemaal goed. Sexy welhaast. De b-kant - de flip side zoals Engelsen dat zo mooi zeggen - is aanzienlijk minder sexy. Dat bewijst deze foto wel. We horen onze groenten leverancier nog zeggen "nieuwe uien, heerlijk smaakvol." Maar als je daar een paar kilo "ambachtelijk" van moet verwerken.....:

"Nieuwe uien mevrouw, heerlijk!"

Proeverij bij Horecatrends

Proeven is serious business voor Armand!
Iedereen die ons op twitter gaat volgen krijgt het bericht "Wil je een keer proeven, laat het weten!" Want per slot van rekening gaat liefde door de maag. De liefde voor onze weckproducten zeker! Horecatrends reageerde meteen, ze wilden graag proeven.

Dus togen wij naar Warmond, waar het kantoor is gevestigd. Met alles in een mandje, behalve de cherry o baby en de happy belly fruit. Die moeten nog even rijpen. Armand schrok van onze definitie van "even proeven". Hij had aan een of twee potjes gedacht. Maar als we laten proeven dan doen we dat ook picnic style: royaal en goed verzorgd. Met als het even kan een Pittig Rotterdammertje erbij.

Nu zijn wij Professionele Picallillimakers en Warmhartige Weckers en daarmee hebben we een geweldig vak. Maareh...die mensen bij Horecatrends hebben ook leuke banen hoor! Al het nieuwe in de horeca komt daar voorbij: Selenabier, een citroenpersje, nieuwe theetjes, alles wat je maar kunt bedenken wat nieuw is om te eten en te verzorgen. Stel je voor: het komt gewoon naar je toe gewandeld, gereden en gevlogen. Geweldig toch?

Bij iedere proeverij leer je weer wat. Hier leerden we van Armand dat we in een trend vallen. Wat heet: in twee trends. De ene trend is "authenticiteit", omdat we ambachtelijk produceren. En het natuurlijk per saldo een redelijk truttig iets is waar wij met man en macht aan werken om het weer hip te maken. De andere trend waar we in blijken te vallen, is "plezier op het bord". Met name doordat we onze fruitkaasjes als bloemetjes en bijtjes vormgeven. Kijk: zo begin je en zo ben je een trend!

Van die trend ging Armand proeven. Hulde voor hem: potje na potje ging open en werd geproefd. Zelden hebben wij iemand met meer overtuiging aan de hartige kant zien zitten. Hij ging ervoor zitten en...genoot! Aardappelschilmesje kwam uit de keuken om het Rotterdammertje aan te snijden, een collega werd van stal gehaald om ook nog te proeven. Op vrijdag bij de borrel gaan onze potjes nogmaals open. Nu voor alle collega's. "Lekker, lekker, lekker!" was het oordeel. En: "We gaan er een stukje over schrijven op ons blog en misschien in de nieuwsbrief." Wat wil een mens nog meer? Welnu: een proeverij met ondernemers uit de regio Warmond. Dat werd ons zomaar aangeboden. Of we dat leuk zouden vinden? Leuk? LEUK? Wij vinden dat GEWELDIG! GRANDIOOS! Neuzen in de boter. We zullen het wel horen in september. Onze potten staan al klaar!

Het Pittig Rotterdammertje op het scherpst van het aardappelmes

zaterdag 23 juli 2011

Grans Jean

Op de Bankstraat in Den Haag zit een culinair paradijs. Het heet GransJean. En het is een walhalla voor de zintuigen. Propvol met lekkers: wijnen, kazen, vleeswaren (heeft u al kennisgemaakt met hertensalami?) bonbons, exclusieve toastjes....Als het maar lekker is, dan staat het er.

Daarom zijn wij enorm trots dat ook onze producten er gaan staan! Want de Picallilli circus viel in de goede aarde. Evenals de Mediterranean Sunshine, de Bright Pickle Banner en de Route du Soleil Vanille. Vanochtend heeft het enthousiaste team van de winkel geproefd en meteen besloten ze dat deze producten vanaf woensdag te verkrijgen zijn bij hen.

Een keer in onze keuken gekomen, bleek de kleurenprinter de geest te hebben gegeven. BALEN! Want zonder kleurenprinter geen etiketten en zonder etiketten geen productie. We hebben meteen een nieuwe besteld en de oude zijn we met hamer, beitel, schroevendraaier en een mengeling van liefdevolle woorden en robuuste dreigementen de laatste etiketten voor deze levering aan het uit laten printen. Want afspraak is afspraak en leveren zullen we! Want om een rijke weckproductie nou door een kleurenprinter te laten kelen...dat gaan wij niet laten gebeuren!