donderdag 28 juli 2011

Proeverij bij Horecatrends

Proeven is serious business voor Armand!
Iedereen die ons op twitter gaat volgen krijgt het bericht "Wil je een keer proeven, laat het weten!" Want per slot van rekening gaat liefde door de maag. De liefde voor onze weckproducten zeker! Horecatrends reageerde meteen, ze wilden graag proeven.

Dus togen wij naar Warmond, waar het kantoor is gevestigd. Met alles in een mandje, behalve de cherry o baby en de happy belly fruit. Die moeten nog even rijpen. Armand schrok van onze definitie van "even proeven". Hij had aan een of twee potjes gedacht. Maar als we laten proeven dan doen we dat ook picnic style: royaal en goed verzorgd. Met als het even kan een Pittig Rotterdammertje erbij.

Nu zijn wij Professionele Picallillimakers en Warmhartige Weckers en daarmee hebben we een geweldig vak. Maareh...die mensen bij Horecatrends hebben ook leuke banen hoor! Al het nieuwe in de horeca komt daar voorbij: Selenabier, een citroenpersje, nieuwe theetjes, alles wat je maar kunt bedenken wat nieuw is om te eten en te verzorgen. Stel je voor: het komt gewoon naar je toe gewandeld, gereden en gevlogen. Geweldig toch?

Bij iedere proeverij leer je weer wat. Hier leerden we van Armand dat we in een trend vallen. Wat heet: in twee trends. De ene trend is "authenticiteit", omdat we ambachtelijk produceren. En het natuurlijk per saldo een redelijk truttig iets is waar wij met man en macht aan werken om het weer hip te maken. De andere trend waar we in blijken te vallen, is "plezier op het bord". Met name doordat we onze fruitkaasjes als bloemetjes en bijtjes vormgeven. Kijk: zo begin je en zo ben je een trend!

Van die trend ging Armand proeven. Hulde voor hem: potje na potje ging open en werd geproefd. Zelden hebben wij iemand met meer overtuiging aan de hartige kant zien zitten. Hij ging ervoor zitten en...genoot! Aardappelschilmesje kwam uit de keuken om het Rotterdammertje aan te snijden, een collega werd van stal gehaald om ook nog te proeven. Op vrijdag bij de borrel gaan onze potjes nogmaals open. Nu voor alle collega's. "Lekker, lekker, lekker!" was het oordeel. En: "We gaan er een stukje over schrijven op ons blog en misschien in de nieuwsbrief." Wat wil een mens nog meer? Welnu: een proeverij met ondernemers uit de regio Warmond. Dat werd ons zomaar aangeboden. Of we dat leuk zouden vinden? Leuk? LEUK? Wij vinden dat GEWELDIG! GRANDIOOS! Neuzen in de boter. We zullen het wel horen in september. Onze potten staan al klaar!

Het Pittig Rotterdammertje op het scherpst van het aardappelmes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten